Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!    Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!    Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!    Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Opony – serwis opon

Budowa oponyOpony zimowe, letnie, wymiana opon

Wymieniać opony na zimowe czy nie? Serwis opon.

To pytanie, które często zadają sobie kierowcy przed sezonem zimowym. Odpowiedź jest prosta i tylko jedna WYMIENIAĆ.

Wbrew przekonaniom wielu kierowców opony w samochodzie to bardzo ważny element, który ma nie tylko wpływ na bezpieczeństwo ale także na komfort oraz jakość prowadzenia się pojazdu. Na czym polega różnica a zatem wyższość opon zimowych nad letnimi gdy za oknem śnieg i mróz? Opony zimowe mają miękki bieżnik co pozwala im zachować elastyczność przy temperaturach poniżej zera. Opony letnie przy niskich temperaturach staja się twarde. Co powoduje że stają się mniej przyczepne już w temperaturze +7 stopni. Jeżeli temperatura przez dłuższy czas waha się w tych okolicach to oznaka że czas na wymianę ogumienia.

Błędne jest z kolei myślenie że opony zimowe będą zachowywać się jak letnie w ciepły dzień na asfalcie. Umożliwiają one w większym stopniu bezproblemową i bezpieczną jazdę tam, gdzie opony letnie nie dają sobie rady lub wymuszałyby na kierującym pojazdem dużą wolniejszą jazdę oraz niebezpieczeństwo wpadnięcia w poślizg.

Opony zimowe najlepiej zakładać na wszystkie koła samochodu. Oczywiście istnieją pewne półśrodki jak np. montaż opon tylko na przód w przypadku aut z napędem na przednią oś. Jest to pewne rozwiązanie ale nie gwarantuje one bezpiecznej jazdy. Owszem auto prowadzi się lepiej ale co w przypadku gwałtownego hamowania, tylna oś może wyprzedzić przednią i mamy problem. Dlatego proponuje nie żałować pieniędzy i kupić od razu komplet. W końcu chodzi tutaj o nasze bezpieczeństwo.

Mając dwa komplety opon i letnie i zimowe wydłużamy czas ich zużywania. Po prostu dłużej pojeździmy na każdym z kompletów.

Serwis opon Premio Szer posiada szeroką ofertę jeśli chodzi o opony letnie, zimowe i wielosezonowe. Nasi pracownicy pomogą Ci dobrać opony w zależności od Twoich potrzeb oraz portfela. Nasza firma oferuje każdy rozmiar opon jeśli nie mamy ich na miejscu sprowadzimy je dla Ciebie.

Na początek. Jak zbudowana jest opona?

Opona jest produktem złożonym. Zbudowana z różnych materiałów o różnych właściwościach powiązanych ze sobą w trwały sposób.
Bieżnik to zewnętrzna część opony, która jest odpowiedzialna za kontakt z nawierzchnią drogi oraz przenoszenie obciążeń. Bieżnik opony to taki element budowy, który zapewnia właściwą przyczepność na zakrętach i stabilność podczas prowadzenia. Powinien być zarówno elastyczny jak i odporny na ścieranie, uderzenia i przebicia.

Ściana boczna(bok opony) konstrukcyjna część opony wykonana z mieszanki gumowej o miękkich właściwościach. Ma głównie znaczenie dla amortyzacji całej opony. Zabezpiecza jednocześnie oponę przed uderzeniami, które mogłyby naruszyć lub uszkodzić szkielet.Osnowa(szkielet) to część wewnętrzna opony, która składa się z cienkich drutów i tkanin ułożonych w proste łuki i sklejone kauczukiem. Drobne elementy stalowe są bardzo istotne jeśli chodzi o konstrukcję opony, dające jej przede wszystkim wytrzymałość na ciśnienie zapobiegając jednocześnie przed nadmiernym odkształcaniem się boków opony podczas pokonywania nierówności. Stopka to ta część opony, która zapewnia szczelny i stabilny kontakt opony z felgą. Ze względu na konstrukcję stopki mamy do czynienia z oponami dętkowymi (tube type) i bezdętkowymi(tubeless).


Serwis opon – Rodzaje bieżnika:

  • Bieżnik symetryczny

Bieżnik symetrycznyKierunkowa rzeźba bieżnika znacznie podnosi efektywność odprowadzania wody spod kół przez co zmniejsza się ryzyko aquaplaningu tj. ślizgania się na cienkiej warstwie wody. Z tego też względu bieżniki kierunkowe często wykorzystywane są w oponach zimowych. Charakteryzuje się dobrym przenoszeniem napędu oraz dobrymi właściwościami hamowania.. Opony kierunkowe posiadają dodatkowo na boku opony oznaczenie w formie strzałki wskazującej kierunek toczenia. Bieżniki kierunkowe znajdują zastosowanie do aut klasy wyższej oraz trochę częściej w autach o charakterystyce sportowej.

 


  • Bieżnik kierunkowy

Kierunkowa rzeźba bieżnika znacznie podnosi efektywność odprowadzania wody spod kół przez co zmniejsza się ryzyko aquaplaningu tj. ślizgania się na cienkiej warstwie wody. Z tego też względu bieżniki kierunkowe często wykorzystywane są w oponach zimowych. Charakteryzuje się dobrym przenoszeniem napędu oraz dobrymi właściwościami hamowania.. Opony kierunkowe posiadają dodatkowo na boku opony oznaczenie w formie strzałki wskazującej kierunek toczenia. Bieżniki kierunkowe znajdują zastosowanie do aut klasy wyższej oraz trochę częściej w autach o charakterystyce sportowej.

 


  • Bieżnik asymetryczny

Bieżnik asymetrycznyJego wewnętrzna część jest tak skonstruowana aby podczas jazdy na zakręcie(pod wpływem siły odśrodkowej opony pracują właśnie na wew. stronie opony) dobrze utrzymywała pojazd na drodze. Natomiast zewnętrzna część bieżnika odpowiada za kierunkowe prowadzenie opony podczas jazdy na wprost. Opony o takiej rzeźbie bieżnika posiadają na boku oznaczenie, które informuje o tym w jaki sposób opony mają być montowane na pojeździe(outside- strona zew. Inside- wew.)

Bardzo często tego typu opony posiadają tzw. moletowanie boku co w znacznym stopniu poprawia wygląd opony.

 


Serwis opon – Aquaplaning

UlotkaAquaplaning to niebezpieczne zjawisko powstawania powłoki wody pomiędzy opony a powierzchnią drogi po której się porusza pojazd. Dzieje się tak wówczas gdy opona nie jest w stanie z jakiegoś powodu(zużycie bieżnika, zbyt duża prędkość itp.) odprowadzić nadmiaru wody. Zużyte opony nie są w stanie poradzić sobie z odprowadzaniem nadmiaru wody i niestety może to prowadzić do bardzo niebezpiecznej sytuacji jaką jest wpadnięcie pojazdu w poślizg.

Rodzaj opon należy także dostosować do warunków atmosferycznych, stąd też wyróżniamy opony letnie i zimowe. Jazda podczas zimy bez opon zimowych jest niebezpieczna, gdyż nawet doświadczony kierowca może bardzo łatwo wpaść w poślizg jeżdżąc zimą na oponach letnich. Aby bezpiecznie jeździć należy także właściwie eksploatować opony i nie doprowadzać do całkowitego zużycia bieżnika. Serwis opon – Opony samochodowe są też często „upiększane” przez miłośników motoryzacji felgami. Felgi dzielimy na aluminiowe, stalowe, alufelgi. Nie wszystkich stać na to, aby kupić , gdyż ich zakup na pewno wiąże się ze sporymi wydatkami. Można je zastąpić kołpakami, ale one już nie wyglądają tak efektownie jak felgi.

Firma Szer oferuje serwis opon oraz pełną gamę opon letnich, zimowych i wielosezonowych.