Wymiana rozrządu

Wymiana rozrząduWymiana rozrządu

Wymiana rozrządu jest jedną z podstawowych prac serwisowych w każdym samochodzie. Ponieważ około 75% aut na rynku europejskim wyposażonych jest w paski rozrządu, a nie łańcuchy, do wymiany kwalifikują się same paski oraz napinacze paska. Ale to tylko niektóre elementy bardziej złożonego mechanizmu. Według zaleceń producentów należy wymieniać paski co 60-120 tysięcy kilometrów (jest to zależne od modelu). A napinacze mniej więcej 2 razy rzadziej.

W profesjonalnym warsztacie mechanicznym stan rozrządu ocenia się praktycznie przy każdej naprawie. To bardzo ważne, bo nawet stosunkowo niewielka usterka w tym zakresie może przełożyć się szybko na dużo poważniejsze awarie ważnych podzespołów. Profesjonalny mechanik zatroszczy się o wymianę rozrządu wykonaną z użyciem wysokiej jakości zestawów naprawczych. Do większości popularnych modeli są one dostępne od ręki i w cenach, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się wysokie. Ale których cena, w stosunku do napraw uszkodzeń, jakie powstaną bez wymiany rozrządu, jest bardzo korzystna. W przypadku najrzadziej spotykanych pojazdów zestawy naprawcze trzeba sprowadzić, ale profesjonalista nie ma z tym problemów.

Wymiana rozrządu – Najważniejsze dobre wykonanie, a nie czas

W przypadku wymiany rozrządu na pewno nie należy wybierać warsztatu, który może to zrobić najszybciej. Podstawowym kryterium jest w takim przypadku zawsze jakość i precyzja. Dobrej jakości zestaw naprawczy i specjalista, który zamontuje go tak, jakby zrobiono to w fabryce producenta. Oto co gwarantuje trwałość podzespołów i maksymalnie długą, bezawaryjną jazdę. Wymiana rozrządu nie jest naprawą, która może być wykonana na poczekaniu. Usunięcie starych podzespołów i precyzyjne założenie nowych zajmuje dobrą chwilę, natomiast w dobrym warsztacie nie jest to problem. Umów się na wizytę w takim terminie, jak jest Ci na rękę.

Pamiętaj też, że zalecenia co do przejechanej odległości przed wymianą rozrządu nie są może obowiązujące. Natomiast ich nieprzestrzeganie w przypadku aut nowych może powodować częściową lub całkowitą utratę gwarancji. Oraz grozi tym, czym i w starszych samochodach awarią na drodze. O ile sam pasek można wozić ze sobą w bagażniku, to już wymiana rozrządu w całości na drodze innych elementów raczej nie wchodzi w grę.  Jeśli w ramach Assistance nie masz możliwości swobodnego wyboru warsztatu. Może się okazać, że taka lawetowa wyprawa nic nie da. Bo wbrew pozorom nie każdy mechanik potrafi DOBRZE wymienić rozrząd, nie wystarczy założyć nowych części, trzeba to jeszcze zrobić w idealny sposób!

Zobacz również: Pranie tapicerki samochodowej